Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 29 oktober 2023

Söndag

 Som om det inte räckte att det var söndag, det både regnar och blåser, söndagen är den dagen som jag gärna hade tagit ett stort skutt över!!

Regnjacka, stövlar och mössan långt ner dragen över öronen, så kan jag skrämma vem som helst när jag är ute!


Ulltottarna, katterna och hönsen sticker inte ens huvudet utanför dörren. Varför skulle de, varmt torrt och skönt där inne i halmen plus full roomservice…tänk om jag hade haft det så bra. 


Jag fick nät handlat de sista julklapparna mellan varven, så himla skönt att vara klar i tid. Sedan återstår det att slå in paketen, mindre roligt men ännu ser jag bara på dom där de ligger. Det är det negativa när man gör inköpen på nätet.

Jag springer runt och servar i min halloween klädsel och skrämmer hicka på både djur och folk.Hönsen spottar ägg i massor, så för att göra dagen lite muntrare, så bakade frun här en kaka. Att sedan få besök gjorde det hela så mycket muntrare.


Ja så gick söndagen trots allt.

Kram/Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: