Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 22 oktober 2023

En lugn söndag.

 Ännu blommar pelargonerna inne i Lushuset, utan för virvlar höstlöven omkring. Känns som om jag står med ett ben i sensommaren och med ett i hösten!



Några solbelysta äpplen hänger ännu kvar i träden, snart har både äpplena och trädets blad fallit till marken.



Hönsen springer åter ute bland löven, där under finns det många godsaker. Denna tuppen som lyssnar till namnet ”kompis” kommer varje morgon och vill ha majs, nu har han fått en liten näpen flickvän som följer efter honom. Så det gäller att ha majs med mig till dom, när jag ska fodra ulltottarna,



Nästa helg ska vi sätta tillbaka klockan, hjälp!.. jag som redan tycker att det mörknar alldeles för tidigt. Katterna kryper ner och myser i sina korgar allt tidigare. Ja de är inte ensamma, jag lägger mig så fort jag har fodrat djuren för natten. 




Jag har släppt ut kycklingarna till de andra hönsen, lite läskigt tyckte de säkert… men hönemor hade sten koll på de små. 



Skönt med lite egen tid för höne mor, ett spa bad i sand, så skönt om man är en höna.


Tittade in till hönsen i kväll för att se till kycklingarna, de låg så skönt ner burrade uppe i ett rede tillsammans med hönemor.

Ja nu börjar söndagen gå mot sitt slut och vi har en ny orörd vecka framför oss.

Kram/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: