Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 21 oktober 2023

Alla har god aptit.

 Ja nu är allt frid och fröjd här på gården. Vågar knappt printa det i ord, att alla djuren små som stora mår bra.



Aptiten är det inget fel på, jag släpar hem massvis med säckar mat. Hundra kilo solrosfrön till småfåglarna, får se hur länge det räcker, de ska i varje fall inte flyga hungriga härifrån.







Vi klarade oss genom natten, inga omkull välta träd trots full storm och regn. Inte förrän nu ikväll som blåsten har lagt sig.

Ulltottarna har inte lämnat stallet idag, jag förstår dom. Hönsen fick stanna inne, stor risk om jag hade släppt ut dom, att de hade blåst  iväg. Hästarna ville ut och det fick de så klart. Jag vågade inte ge mig ut i skogen, så Estelle fick nöja sig med att vi höll oss hemmavid. J. har varit och jagat, väl att en annan inte jagar, för fy attan att sitta på ett pass och frysa.


Jag har bara gjort det vanliga nödvändiga idag, mockat hos djuren och fodrat. Ryggen ville liksom inte vad jag ville, linement och apoteks godis mellan varven har det blivit. När det gör som ondast får man tänka på de som har det så mycket värre. de hade gärna bytt med mig.


Så jag har mest gått och skrotat här hemma, myst inne i stallet hos ulltottarna.  


 När sista foder rundan hos djuren är avklarad, då ska jag lägga mig raklång i sängen och sätta på en bra film.


Kram/Ingela 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: