Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 8 oktober 2023

Ulltottarna har blivit klippta

 Upp tidigt för att fodra djuren innan vi skulle få besök av vår fårklippare……ja han är verkligen en riktig klippa. Han hanterar fåren så fint, det om något är viktigt för både djuren och mig.



Lite uttråkade var de när de fick stå inne, men de måste vara torra i pälsen för att kunna bli klippta. Mina ulltottar blir klippta höst och vår.



Lite konstigt känns det allt, att de inte ska betäckas i höst och att det inte ska springa omkring små lamm till våren. Men nu är det så, jag har ju kvar de vuxna ulltottarna och slipper att oroa mig för lamningar… för det är alltid en orolig tid. Så jag får se det ifrån den positiva sidan


Mysan blev först ut för att friseras, hon har ju varit med om det förr, så det var inga som helst problem.



Pälsen åkte av och klövarna blev verkade. Värdefullt att ha en duktig fårklippare, han är välkommen hit som vanligt till våren igen.


Ny klippta och lyckliga ulltottar, som åter fick komma ut och springa. Vi hade fem minusgrader på morgonen, så det känns nog att ha blivit av med den tjocka pälsen… men det ser inte ut att bekomma dom.





Ja så var detta avklarat för denna gången. Nu håller vi lördag i det fina vädret.
Kram/ Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: