Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 13 oktober 2023

Jagar inte älg!


Skulle vilja göra som stallkatterna, dra täcket över huvudet, skitväder ute surt och blött!



Men det går ju inte, när man ska gäster här hela helgen. Så det blev istället att ge sig på jakt efter dammråttorna som dansade runt här inne. Som om det inte räckte, så har jag en hund som fäller sin sommar päls och då pratar jag om massor av hundhår. 



 Jag har tagit de sista fröerna, av tomat, chili gurka och stockros, så nu får de ligga och slumra till våren.


Hon stod där ute i blåsten, så intensiv i sin färg ibland allt annat som gick i grå skalan…hon vägrade ge upp sommaren. Vem hade sagt nej till lite sommarväder, i ett sådant här ruskväder?Inte jag iallafall!!



Tror nog att stallkatterna har samma åsikt som mig, när det gäller vädret, men vad hjälper det?



Kram /Ingela 



1 kommentar:

  1. Ja oktober bjuder på allsköns väder! Sol, regn, storm...stallkatterna gör helt rätt och myser i höet :)
    Kram från ett blåsigt Öland & Titti

    SvaraRadera

Kommentar: