Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 24 oktober 2023

Det här trivs jag med.

 Att vara ute det mesta av dagen, då jag mår som allra bäst. 



Tror att många av djuren tycker detsamma, även om här är en del som tycker om att vara inne.


Timmarna försvinner fort, jag hinner aldrig ha tråkigt. Här finns alltid att göra, aptiten hos djuren är det då inget fel på och är där inkomster så finns där utgifter och det får jag mocka ut efter dom.



Lyckades locka ut ulltottarna, även om det inte blev någon längre stund. 




Hästarna har fått flytta till en annan hage. Allt där är frid och fröjd, det är jag tacksam för.



Så kom regnet igen här ikväll, är så trött på detta regnande var och varannan dag. Våta hästar som inte hinner att torka innan de blir blöta igen är mindre roligt.




Tala om att vara glupsk, alltid hungrig han får aldrig nog denna hästen. Jag hade bantat honom så att han var smärt och fin, men under sommaren har han ätit sig fet igen. Så det får bli bantning under vintern.


Dom är bara för gulliga, där de trängs i redet, när det är tid för natt vilan.



Med den bilden önskar vi alla ”godnatt”.

Kram/Ingela 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: