Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 12 oktober 2023

Jag är inte ensam.

 Lite trögt är det att stiga upp nu om morgonen när det är mörkt ute. Jag är inte ensam, för hästarna gäspar stort när jag kommer in och tänder upp i stallet.




När hästar, ulltottar och hönsen är utsläppta, då smakar det gott med frukost när jag kommer in. J. hade fixat det och hade tänt en brasa, så det blev en lugn stund vid köksbordet, innan jag skulle ta tag i stallarbetet.





En av hästarna fick stanna inne för observation, då han hade ätit av ekollonen häromdagen.


 Ja alltid ska det vara något, när man har djur. Men jag tror inte att det är någon fara med honom, men jag ville hålla koll på honom idag.

Dagen har gått i en faslig fart, planerat inför helg dagarna. Då huset fylls med släkten ifrån Danmark och den övriga familjen.
Svamp plockning och ridturer ska det hinnas med i dagarna tre.


Ulltottarna vandrar hemåt för att hålla kväll, de väntar tålmodigt på varandra….ingen glömd.


Sedan blev det som vanligt, att försöka få in tuppen som aldrig har lust att gå in.




Äntligen!!!


Hästarna är åter inne, så nu tänker jag hålla lite kväll innan de ska fodras.

Kram/Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: