Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 9 januari 2019

TID FÖR NÄSTA BEKYMMER

Hästen är bra, då kommer nästa bekymmer.
Jag har åtta unghöns som kläcktes fram här i äggkläckaren nu har en höna av dom gått och blivit krasslig.

Hon äter och dricker, men vill gärna sitta för sig själv på dagen, inte pigg som sina syskon.


Jag ger henne extra vitaminer, majs, äpple, kål och det äter hon också med god aptit.
Kan liksom inte göra mer, bara till att hoppas att hon ska klara sig. 


Härligt med djur, när de är friska.....men när de blir dåliga så bekymrar man sig. Jag springer ut till hönshuset stup i kvarten för att kolla till henne.
Ja jag är ju en så kallad hönsmamma, oavsett vilket djur det än gäller.



Men all glädje som djuren ger över skuggar allt det tråkiga  
Att se hur Wilda sätter av i full galopp efter sin boxvila, det är sådant som värmer en hönsmamma.
En ulltott som kommer för att bli klappad.....ja du  sådant kan inte köpas för pengar.
Nu håller jag tummarna för min lilla höna, att även hon ska bli bättre..... men om det går åt andra hållet, då måste jag låta henne ta farväl. Inga djur ska lida i onödan, det är en skyldighet jag har som djurägare, att då avsluta det för djurets bästa.


 Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: