Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 15 januari 2019

NU ÄR DET GJORT

Vår hanhund har varit kemiskt kastrerad i ett års tid, men nu hade jag bestämt mig för att få honom riktigt kastrerad.
Bus i köket innan veterinären var kommen.



Köksbordet fick förvandlas till operationsbord, tur att det är stort.
Sövd lade vi med förenade krafter upp vår patient Winston på op. bordet.
Operationen kunde utföras med assistans av både mig och mannen.
Veterinären gjorde så klart jobbet. 
Guld värt att få gjort det hemma. 



En trött hund, som får sova ut resten av dagen.



Ikväll får vi sätta tratten på huvudet, så att han låter bli att slicka.....Vi lär få skilja hundarna åt på natten, annars kanske vårt lilla yrväder Estelle intresserar sig för såret.
Ja det var lite av vad som hände här idag.
Nu ser jag framemot ett nytt avsnitt av mitt favorit program på skärmen ikväll  "Mandelmanns"!
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: