Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 2 januari 2019

ALLTID HÄNDER DET NÅGOT

För det mesta är det roliga händelser, men lite smolk i bägaren blir det ibland också och det blev det här idag. 


Min lilla nallebjörn fick jag hämta in från hagen, då jag tyckte att hennes gång inte såg helt normal ut.



Jag misstänkte fång känning, för säkerhets skull tog jag det säkra före det osäkra och låter henne få boxvila med halm som foder.
Jag har medicin hemma  men vill inte ge det i onödan, boxvila och halm ett par dagar har hjälpt henne tidigare....detta med samspråk av veterinären.
Nyfikna åskådare fanns det gott om, när jag undersökte hennes gång.

 Hon klarar fint av att stå ensam inne i stallet som tur är, men på kvällen och natten har hon sällskap av sina hästkompisar.



Alltid är det något, men livet består ju av både motgångar och medgångar. Det är väl det som gör att man uppskattar, när allt går sin gilla gång.
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra! Ja det är ju så som du beskriver det så det är skönt när livet "bara" rullar på i det enkla, det lilla...
    Bästa kramen från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: