Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 24 juni 2014

Tar in naturen

Jag och en av hundarna gick en tur, mitt mål var att plocka så många olika ängsblommor som möjligt.
Tanken var att ta med dem till avdelningen som jag arbetar på.
Många av vårdtagarna har tidigare  bott ute på landet och säkerligen plockat blommor ute på ängarna.
Nu kommer de inte ut i naturen på samma sätt..... orken tryter med åldern, då får naturen komma till dem istället.
Blommorna kan kanske locka fram ett minne hos någon..... då har jag uppnått mitt mål med blommorna.
.

Winston tröttnade på att vi skulle stanna för jämnan, så han lade sig mellan varven.
Matte det här är lika tråkigt som när du plockar svamp..... rättare sagt " dödstrist "
inte lätt att vara hund hos mig!!
Winston se, vi fick ihop en hel del sommarblomster och det bästa av det hela är att vi glädjer någon annan som inte längre kan som vi d.v.s. komma ut i naturen!!
Ja,du har så rätt matte, det är roligt om man kan glädja någon!!... det är det lilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: