Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 27 juni 2014

Fick annat också med sig hem

Jag behövde ha hem en del foder till hästar, katter och hundar, så jag skickade iväg mannen för att inhandla diverse foder.

När han körde iväg till Foderbutiken fick han syn på något annat, innan han skulle stanna.
Vad detta var?... Jo, så klart kantareller och det är inte första gången i år som han kommer hem med just kantareller.
Det är ju bara så, att somliga hittar kantareller överallt, medan en annan kan komma tomhänt hem efter att ha varit ute och letat i ett par timmar!!
Såå jag överlåter svampplockningen till min käre make..... om det är så, att jag vill ha svamp för vinterns middagar


Bara till att rensa och förvälla, sedan in i frysen. Gott till lammstek!!!
Får se till att skicka mannen på fler ärenden..... det är ju lönande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: