Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 30 juni 2014

Händelser under söndagen

Gårdagen började med alla vanliga göromål såsom utfodring av hästar och hundar samt rastning av mina tre små hundar.... sedan lite frukost för mig.
Sedan blev det en tur på hästryggen tillsammans med min dotter..... så gick där kvickt tre timmar till det.
Brödet efter det nya receptet, började jag med lördags och fortsatte med igår.
Många jäsningar och först mot kvällen igår ( söndag) var det dags att grädda bröden...
sedan ska de ligga och mogna inlindade i bakduk i ett dygn.
Så det ska bli spännande och smaka brödet idag ( måndag)..... det är inget bröd man bakar för att äta samma dag!!

Då jag var ensam hemma under helgen blev det till att gå långtur med hundarna i två omgångar,inte lätt att gå med alla tre samtidigt. Så ingen kan komma och påstå att jag inte har fått motion i helgen!!
Jag kunde inte lugna mig med att vänta ett helt dygn, på att få smaka av brödet.... så det blev en skiva nu på morgonen.
Såååå gott!!... det kommer jag att baka fler gånger.

Fick även plockat lite av vad naturen ger i form av hasselnötskvistar och smultronplantor för att ta med mig idag till vårdtagarna på mitt arbete.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: