Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 25 juni 2014

Hästen hade dummat sig för tjejen

En av tjejerna skulle rida Eilifur i gruspaddocken igår. Det hade inte gått så bra, då han hade bockat och sparkat bakut och höll på att springa in i väggen.... så tjejen hade varit nära att falla av honom.
Förra gången hon red ut med honom hade han också dummat sig. Då hade han satt av i världens galopp, så att hon inte kunde få stopp honom.
Tråkigt om hon har blivit rädd och inte vågar rida honom mera.
Jag gick och funderade....han ska inte tro att han har vunnit genom att ha skrämt henne. Hästar känner av, om man är rädd och blir därför tuffare.
Så när jag kom hem efter arbetet igår, gick jag ut och sadlade hästen och gav mig ut med honom på en ridtur.
Han trodde att han skulle bestämma när jag satt upp i sadeln, men ändrade snart uppfattning om vem det var som bestämde.
Sen var det bara en härlig tur med skiftande gångarter och hästen skötte sig fint.... inga som helst problem!!
Vi var ute i en o en halv timme.
Jag själv känner mig alltid lugn när jag rider och det påverkar hästen positivt.

Idag när hovslagaren har varit här, har jag lovat att rida med henne ut på en tur... så att hon känner sig trygg med hästen igen
Det kommer säkert att gå bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: