Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 14 juni 2014

Blir nog aldrig en riktig lantbrukare!!


                     
 Inte vad jag hade tänkt mig men det får duga, sånt är livet när man inte får tummarna loss!!
Vårblommorna som har lyst upp tillvaron utanför ytterdörren under vårdagarna, hade gjort sitt 
men jag tyckte att det var synd att slänga dem på gödselstacken......så de får ett extra liv utanför stallet. Rapport från grönsakslandet: någon/ vem är ett stort?...drar upp plantorna av sockerärtor, men äter dem inte, så någon skörd av dessa, lär jag få se mig om efter i månen.....inte lätt det här med att vara lantbrukare! Får väl konstatera, att det är bra att det finns folk som lyckas och kan förse oss som misslyckas. Men man kan inte ge upp, om man aldrig har provat på saker och ting här i världen!!
Majsen har än så länge klarat sig likaså sparrisen, äppleskörden ser ut att bli god i år men tyvärr så bli det inget plommonår....ett styck plommon på trädet och trädet som planterades i höstas ser helt dött ut....synd då detta är min favorit frukt.
                          
Aromaäpplen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: