Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 20 juni 2014

Midsommarafton

20 Juni Midsommarafton och min födelsedag.... så här ska det firas!!!

Först och främst blir det midsommarmat, d.v.s. Sill i olika former, nypotatis, m.m. och så klart jordgubbar! '
Till kaffet blir det Fågelbon som jag tidigare berättat om.... så dessa blir istället för födelsedagstårta.
Midsommarnatten är precis som julnatten magisk, det är då man ska samla sju eller nio sorters blommor och lägga under sin huvudkudde..... då kommer man att drömma om sin tillkommande! Om du inte drömmar, då har du förmodligen plockat fel sorts blommor.
Vill man ha god hälsa, då ska man ensam gå ut i Midsommarnatten och naken rulla sig i det daggvåta gräset!
Så visst händer det magiska saker i Midsommarnatten!!
Jag själv kommer inte att plocka några blommor för att det tåget är redan kört, det blir till att behålla han jag har.
God hälsa vill jag ha, så det där att rulla sig............. ska jag kanske prova på????



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: