Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 27 juni 2024

Städning av hönshuset!

 Kycklingarna är snart sex veckor, så jag tyckte att det var tid att släppa ut höne mor och de små ifrån barnkammaren. 


Men först måste allt spån ut och nytt fick läggas in.  Pust!!…en aning svettigt arbete när termometern visade trettio grader! Lite läskigt tyckte de små när de fick komma ut till de andra hönsen.Det dröjde inte så lång stund innan de började utforska omgivningen.





Mjölmaskarna jag köpte var väldigt populära hos kycklingarna. Lite otäcka tycker jag att de är, trots att de är torkade…då jag har både mask och larv fobi! Vad gör man inte för de små!!

Så detta var ett av mina projekt, som stod på dagens arbets schema. Skönt när det är gjort, sedan är det den årliga målningen inne i hönshuset, men det tar jag en annan dag!


Nu återstår det att mocka ut ulltottarnas djupbädd i stallet och mocka ut djupbäddarna i de fem häst boxarna. Inget vidare att ha framför sig.


Jag känner en sådan lättnad ikväll, allt hö till djuren är plastat och klart. Jag var lite orolig för att regnet skulle hinna hit före.
Nu håller jag kväll.

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: