Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 2 juni 2024

Höns fröknar på vift!

 Nu har det hänt igen, att två höns fröknar hade varit på galej igår kväll och inte kommit hem i tid. Så när jag skulle släppa ut hönsen imorse, satt det redan två något  skamliga hönor utanför hönsgården. Vilka två små fest prissar, detta är andra gången som samma hönorna inte estimerar att vara hemma i tid om kvällarna!


Alltså vilken värme pust!! Åska kanske i faggorna??… ja gärna för mig, växtligheten skriker av törst! JAA…det kom en liten skur!



Jag blir lika glad varje gång som det dyker upp en pollinerande gäst, besöken är inte lika många som förr…. visst är det skrämmande!

Idag är det J.:s dag, så det blev som han önskat grillning i grillkåtan. Vår första gäst när det vankas grillat, var så klart vår lilla  fröken Pyttan, som gladeligen åt potatis sallad. 


Nu har jag släppt fyra av hästarna tillsammans i hagen där de fodras med hö. Varför?… jo så att gräset i den andra hagen har chans att växa något.
Så nu är det fyra hästar som väntar på sitt hö.



Gammelhästen står inne i sin box i stallet och tuggar i sig sitt natt hö.



Ulltottarna tar en tur ut i hagen, nu ikväll då det har blivit lite svalare.

Jag tog en extra sväng till hönshuset för se så att de två höns fröknarna  var där de skulle vara, alltså inne i hönshuset!!
Ja så har denna dagen gått.
Kram/Ingela






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: