Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 12 juni 2024

Med fix och trix går allting!

 Nu har alla fem hästarna fina hovar, det har vår hovslagare sett till! Både jag och hästarna är så nöjda, bra hovslagare växer inte på träd!!



Liten som stor behöver pedikyr av hovarna.



Sista dagen som gänget är samlat, ja på när Gammelhästen som betar i trädgården. Sedan ska två av dom flyttas över till annan hage där de kan beta dagtid. Men de kommer tillbaka och tillbringar nätterna hos de två som är fång benägna. Gammelhästen tillbringar sina nätter inne i sin box. Med lite fix och trix så blir det bra.


Finns det något bättre än en mjuk häst mulle mot kinden som bara doftar så gott!



Kvar i hagen dagtid blir dessa två som får nöja sig med hö på menyn hela sommaren. Visst önskar jag att de också skulle få gå och beta, men det är för deras eget bästa. Vill inte utsätta dom för att få fång.


De vet vad klockan är, när det är tid för mat, dröjer det för länge, då ska Fari nog påtala det… genom att sparka på dörren!





En glad nyhet imorse ifrån hönshuset var att en höna hade tagit sig ner till kycklingarna. Hon kluckade så belåtet åt de små, så klart får hon stanna kvar….den lilla hönsmodern. Längtan efter kycklingar blev nog för stor, men nu har hon sjutton små att ta hand om.



Jag själva vårdar min förkylning ömt, med en envis hosta som är värst så klart om natten, feber emellanåt…. med andra ord en dunder förkylning. Men vad då, det är inget jag dör av.

Kram/ Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: