Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 29 juni 2024

Nu börjar blommorna slå ut på Liljegården.

 Ja tro det eller ej, men lite fägring i rabatten, är det trots allt i rabatten….man ska vara glad för det lilla!!



Någon hejare på växter är jag inte, krukväxterna står titt som tätt och skriker på vatten. I år kan jag räkna äpplena i träden på en hand, så i år blir det inte äpple fest för djuren tyvärr. Jag ser med spänning på Melon plantorna som lilla Aurora och jag sådde, de har vuxit sig till stora plantor och har börjat att blomma. De får jag inte missa med vatten kannan. Tänk om vi kan få meloner!!


Äntligen, äntligen efter många år, bär mitt plommon träd massor med frukt, älskar plommon, så det är efterlängtat. 



Men att se till så att djuren har vatten missar jag aldrig, ja vi har väl alla något som vi missar. Jag sköter inte mina växter vidare bra, men däremot djuren ligger mig varmt om hjärtat.



Det är ju jag som har valt de djuren som finns här på gården, inte tvärtom….då ska de ha ett gott liv. Jag får väl försöka bli bättre på växterna som jag även har valt att ta hand om.


Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: