Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 16 juni 2024

Bara till att gapa.

 Somliga tar den enklaste vägen. Stallkatten tillhör dom, han ligger i fågelbordet…bara till att gapa, så flyger sparvarna rätt in i munnen på honom!



Han ser inte glad ut, då jag hämtar ner honom!



Målar penseln går varm, jag kan liksom inte stoppa, vill få färdigt målat stolarna som jag loppade i förra veckan. Av de fyra stolarna är två nu klara. 


Stallet ska också fräschas upp, så jag lär avverka ett antal penslar och litrar färg. Även hönshuset behöver sin årliga målning, fastän att hönsen smutsar ner fortare, än det tar för målningen att torka.


Det är väl att jag tycker det är rätt så roligt att swinga målar penseln. 

Så har snart söndagen gått och imorgon vandrar vi in i midsommaveckan. Jag fattar det inte, våren passerade alldeles för fort förbi.

Kram/Ingela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: