Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 14 juni 2024

Flugfällor och sork jakt!

 Jag har hängt  upp sådana där flugfäller som har en lång klisterremsa, både hos hönsen, ulltottarna och i hästarnas stall. Visst fastnar det flugor, men jag fastnar med min fläta lika ofta.  Så nog är de effektiva, för att fånga både det ena och det andra!!


De förbaskade sorkarna har börjat härja i år igen i potatis landet, förra året åt de upp all vår potatis. Så det ser illa ut nu igen, så prio ett just nu på Liljegården är sork jakt på potatis tjuvarna! Vem som vinner återstår att se.






På natten när jag ligger och sover, då smyger de där mördarsniglarna sig fram ifrån sina gömslen för att kalasa på min sallad. De kunde käkat av mina  rädisor istället, för de har blivit alldeles starka…men se nej, det passar inte inkräktarna.


Säg när man är nöjd med vädret? Jag önskade massor med regn, det har jag fått…men nu räcker det. Nu önskar jag sol och värme, så att vi kan slå gräset, så att vi får vinter foder åt djuren.



Du får ha en skön fredagskväll.

Kram/Ingela





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: