Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 15 juni 2024

Lite nytta hann jag med.

 En bra början på dagen med lite glimtar av den efterlängtade solen. Fågelkvitter medans jag gick och mockade ute i hagen. Ulltottarna låg och chillade i gräset och tycktes liksom jag njuta av livet.



Det sägs ju att man ska vara nöjd med det lilla och visst är det så. Solen fanns ju där, om än bara för en liten stund, sedan kom åter regnet.

Hästarna fick sitt hö inne i ligghallen, medans regnet smattrade på plåt taket.





Ulltottarna fick fart in i stallet, de gillar då inte regnväder, de tror nog att de är gjorda utav socker!


Lille Bhää hade åter skadat sitt lilla horn, så det blev till att göra rent det och spraya ett skydd över såret. Istället för att ligga bakåt, pekar hornet nu framåt.



När det spöregnade ute, kunde jag lika gärna börja med att sopa rent i stallet, så att jag sedan kan bättre på målningen. Det finns alltid något att göra, ingen risk för att bli sysslolös!!






Kram/Ingela






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: