Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 21 november 2023

Rengöring på schemat idag,

 Fönster putsning är inget som händer ofta, det tar egentligen inte lång tid men så tråkigt!! Gamla fönster som är svåra att bli så där skinande rena, ser ut som om jag har putsat dom med en köttbulle när solen skiner.




Mina flickor var väldigt nyfikna på vad jag sysslade med…. knäckebröd var kanske på gång?


Jag får ut leta nerblåsta grankvistar igen, hade inte grankvistar så att det räckte till två stallkransar. Jag höll på att kola vippen när ja satt och band kransen, plötsligt började grankvistarna på bordet röra på sig….en mask ringlade sig där under. Inget farligt, jo fruktansvärt om man som jag har fobi för krälande små varelser!!


Hönshuset rensades på gammalt strö idag, så nu är det rent och fint. Om några dagar skall de hönsen som behöver det, få pedikyr. Jag måste snart också se över tupparna, som till antalet är alldeles för många…men jag drar mig för det, så de får nog gå kvar till efter jul.



Tupparna slåss inte, men är de för många så är det synd om hönorna.




Gå så gick denna tisdag till rengöring, imorgon kommer min lilla hjälpreda hit och så är det veckomiddag här på kvällen.

Kram/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: