Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 4 november 2023

Lördag

 Så var det lördag, J. var redo för att ge sig ut på jakt när jag steg upp. Kaffet var färdigt, bara till att sätta sig och inta morgonens frukost till ”ring så spelar vi”! Någon lång frukost blir det aldrig, för fem hästar väntar i stallet på att bli utsläppta.



Jag hade tänkt mig en ridtur, men då det jagas överallt häromkring, slog jag den tanken ur huvudet rätt snabbt! Så det fick istället bli en tur med hunden!





Vad jag har längtat efter dessa läckerheter, förra året var det inga kastanjer i höljena.


Fick en påse av dottern som har ett äkta kastanje träd. Jag ska se om jag kan lyckas med att få några att gro. Men först ska de packas in i fuktigt papper och läggas i en öppen plastpåse, för att sedan läggas i frysen i ett par månader innan de läggs i jord. Går det så går det, jag har väl inte så stora förhoppningar.


Några rostades, för att sedan ätas med smör och salt….så guda gott!!





Kram/Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: