Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 17 november 2023

Ännu en med PPID.

 Jag har misstänkt att min äldsta häst även har drabbats av PPID, då hans päls ändrade karaktär när han släppte sommar pälsen. Annars är han lika pigg som vanligt. Jag har så klart varit i kontakt med veterinären.


Så imorse började jag medicinera honom. Nästa steg blir att jag ska klippa pälsen på honom, men först måste han vara torr i pälsen.


Att gamle gossen ska behöva drabbas av detta också, räcker det inte med att han är eksem häst?? Med tabletter, god omvårdnad och kärlek ska vi klara av detta också Pjakkur. Jag har låtit han gå i pension, efter många härliga ritter på honom. Tryggare häst finns inte och så snäll mot alla djuren här på gården. Om någon har ett hjärta utav guld…då är det han!!




Lilla Wilda har också PPID och har medicinerats dagligen i snart två år. Hon är yngst bland hästarna och Pjakkur är äldst. Tabletterna är svindyra, men har man tagit på sig ansvaret för ett djur, då ska det ges den behandling som behövs när de blir dåliga.




Vi här på Liljegården önskar dig en skön fredagskväll.

Kram/Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: