Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 3 maj 2022

VILJA MIN VILJA!

 Alla djur är fina, var och en på sitt lilla sätt. Vilja har en stor plats i mitt hjärta och betyder mycket för mig.




Det var väl egentligen inte tänkt att hon skulle bli kvar här på gården. När hon var så här liten, alltså bara ett litet lamm, blev vårt barnbarn allvarligt skadad och vi visste inte hur utgången skulle bli. Då lovade jag henne att har han en kämpar vilja och  överlever, då ska du också få stanna och då blir du en  ”Vilja” här  på gården!


Ja åren har gått och Vilja har fått flera lamm under åren.


Hon är en väldigt duktig mor till sina lamm.







Hon blev betäckt i höstas, men blev inte dräktig. Hon verkar lite deppig för att hon inte har några lamm som de andra.Hon går ofta ifrån flocken.Så därför får hon många mys stunder, bara hon och jag….min älskade Vilja.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: