Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 14 maj 2022

KRYDDVÄXTER OCH WIENERBRÖD

 Tänk att idag har jag äntligen fått gjort allt   som jag den sista tiden bara har tänkt på. Tänk om jag istället hade gjort det med en gång, så mycket tid jag hade sparat!


Ja ibland är det så!


Ny jord i alla odlings pallkragar, planterat nya kryddväxter, de gamla hade gjort sitt och såg allmänt risiga ut. 
Mina två vatten melon plantorna har fått flytta ut ifrån växthuset….ska bli spännande att se vad de blir eller inte blir till.


Jag impuls köpte två syrénbuskar för några veckor sedan, först idag åkte de ner i jorden. Jag får fundera på hur de ska kunna skyddas så att de
inte blir till får mat i höst. Lovar mig själv, inte flera impulsköp av växter!!!


Jisses Amanda vad jag har kavlat och åter kavlat, wienerbröds deg. Får jag inte träningsvärk efter det, så vore det konstigt!!


Flera wienerbröds bak?… nej tack nästa gång blir det vanliga kanelbullar! Visst var wienerbröden goda… fattas bara efter allt detta kavlande!!!


Nu tänker jag krypa upp i soffhörnet och känna mig nöjd med dagen.
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Dagarna går ju som ryk & drag, mycket ska hinnas med och jag är en hejare på att ta allt sen...så dumt! Nåja, du hann ju med ett gott bak också, bara det! Ser gott ut...
    Kram till dig från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: