Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 15 maj 2022

JA HAR JAG INTE ATT GÖRA!!

 Då skaffar jag mig fort saker att göra, så klart mindre trevliga! Jag hade gett hönsen trettio liter vatten, så långt bra. En timme senare gick jag in för att hämta ägg, då hade var enda droppe av de trettio literna runnit ut. Så istället för att gå ut och njuta av solen, blev det till att kavla upp ärmarna och skyffla vått spån. Tala om att kunna hålla sig för skratt!!!


Jag såg ungefär ut som hönan Agda, när jag öppnade dörren in till hönshuset…och såg eländet!
Passade även på att ge hönsen pedikyr nu när jag ändå var igång!


Gräset sätter verkligen fart ute i hagarna, men dessa får bara se på det ifrån sin magra hage…ledsamt ja, men för deras eget bästa. Vill inte riskera att de får fång.


Hagen som vi slår till hö, blev gödslad idag, så nu doftar det här av äkta lantluft.



Trots extra arbetet hos hönsen, hann jag med att sitta en stund i solen.


Kram från Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: