Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 16 maj 2022

MÅNDAG

 Jag har alltid gillat måndagar, veta att jag har en hel orörd vecka framför mig att fylla med små händelser. Det händer alltid något här på landet, både roliga stunder och mindre roliga.

Morgon och katten kommer ut och sätter sig, solen skiner och ifrån någonstans hörs göken galande….alltså morgnarna vid denna tiden, en av dagens höjdpunkter!


En av damerna A i hönshuset ville inte gå ut när jag öppnade luckan ut till friheten  nu på morgonen. Något  stämmer liksom inte, för hon brukar ha bråttom ut i vanliga fall. Jag får hålla extra koll på henne under dagen.


Inte någon större risk att jag glömmer att ge denna hästen sin förmiddags fika. När det är tid, håller han på att sparka in stall dörren…vi har fått förstärka den ett par gånger. Inte för inte, blir han kallad för kungen här på gården! 




Ja nu är det sommar, för hästarna behagade att gå in i ligghallen för att söka  skydd mot alla bitande flygfän. 


Jag har skördat av mina egen odlade vitamin bomber ( läs bränn nässlor), det om något finns det gott om här på landet!! Det är godis för hästarna, när de har legat och torkat.


Ulltottarna och deras lamm har jag avmaskat idag…kanske inte så populärt tyckte de.



Det var några små stunder ifrån veckans första dag här hos oss.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: