Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 29 maj 2022

FEM DAGAR GICK FORT.

 J. är i Danmark hos dottern på badhotellet, är lite avis…men det blir ju så när man har djur! Tröstar mig med att när jag åker, då är det J. som får vara hemma på gården.


Som vanligt har jag haft att göra, har inte hunnit att rulla tummarna. När regnet öste som mest ner, då tog jag upp jakten på dammråttorna….så nu är de utrotade hoppas jag. Men dammråttor är väl som vanliga råttor, de förökar sig väldigt snabbt, här hos mig i iallafall!! 



Vart tog häggens blomklasar och äppleträdens blommor vägen??….deras tid försvinner bort alldeles för fort.



De här två har mer än gärna gjort mig sällskap, åtminstone när det har varit tid för mat.


Det ska var gott att leva!  Även om det hade varit så att jag alltid levde ensam, hade jag satt små guldkanter på min tillvaro! Vin och ost på fredagskvällen är en sådan liten guldkant.



Nostalgiska bilder på barnbarn och barnbarnsbarn på stranden vid Badhotellet.
Där på den stranden har sju generationer trampat under åren, många minnen dök upp när jag fick bilderna. 






J. ska lämna havsluften idag och åter andas lantluft.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: