Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 26 maj 2022

DE SISTA SKA FLYTTA IDAG.

 Ja idag ska de sista fyra dvärg silkeshönorna flytta till sina nya hem. Tidigare i veckan flyttade deras åtta syskon till två mysiga hem, så dessa fyra ska  flytta till samma ställe. Där finns det tupp, vilket jag inte längre har som passade dessa små dunbollar….så det kommer att bli så bra för dom.

Fick denna bilden ifrån ett av de nya hemmen, visst ser det mysigt ut!!




Sedan blir det enbart storasilkeshöns och mina maraner som sprätter omkring här på gården.



Jag har sex stycken kycklingar, hönor eller tuppar….inte det lättaste att avgöra så här tidigt, för de är bara sex veckor gamla. Intalar mig att det säkerligen är sex tuppar, så blir jag inte besviken. Jag har redan tuppar så att det räcker och blir över!!!




Bara till att vänta och se!

Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Härligt att dunbollarna hittat nya fina hem :) Nu har jag bara 4 höns och en tupp kvar...det är ganska så lättskött! jamen ha en fin lördag nu. Alltid lika kul att kika in till dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Kommentar: