Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 1 februari 2022

SÅ HAR VI TAGIT HÅL PÅ FEBRUARI

 Sista vintermånaden jo jag tackar! Snön vräker ner och med en gång döljs de dyngiga hagarna, de blir istället till ett sagolandskap.



Det blir ingen veckomiddag här idag, då febern höll i sig igår kväll….men jag mår bra idag, 



Tog mig i kragen och tog fram min vän (dammsugaren) för en vals uppe på övervåningen.



Inte det roligaste precis, det  står inte som prio ett på min lista. Det kommer längre och längre ner på listan, beror nog på att jag prioriterar annat…blir klokare med åldern!   Låter dammråttorna dansa, unnar de också lite roligt!! 


En anhörig till oss lämnade jordelivet idag. Ingen vet när det är tid, så lev livet. Vänta inte, säg inte sedan….utan ta vara på varje dag. 

Kram från Ingela 



1 kommentar:

  1. Så mysiga vinterbilder!! Ja dammsugaren ja, den blir mindre o mindre använd...tänker som du. Det finns så mycket annat kul att göra :)
    Fina och tänkvärda avslutningsord Ingela. Tänk att det ska vara så svårt att leva NU. Jag försöker bli bättre på det.
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: