Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 16 februari 2022

HÄR SAMLAS DET D-VITAMINER!!

Lite vår känslor på frukost bordet, ja det piggar väl alltid upp.




D-vitaminer ska ge ett visst  skydd mot Corona, så nu gäller det att samla denna vitamin i massvis, genom att vara ute ännu mera! Efter vårt besök i Danmark, har flera insjuknat i Corona, vi var så där ett åttiotal samlade….håller tummarna för D-vitaminerna!! 




Den här killen behöver rysta ner några kilon samtidigt som jag insuper nyttigheter!


Fågelkvitter.…..det hela var så klart bäst när solen visade sig mellan moln gluggarna. Känns att vi går så sakta mot våren.



Stallkatten var inte lätt lockad ut, inga vår känslor där.




Slutade min dag ute i skogen tillsammans med hudarna. Så stilla och skönt att gå omkring o strosa där inne i skymningen. Ingen koltrast ännu, som sjunger uppe ifrån någon gran topp, men den sprätte nere i löven efter dagens sista måltid.





Det går även att ta sig en liten tupplur i den mjuka mossan. 


Känner mig propp mätt av alla D-vitaminerna som jag har blivit matad med under hela dagen. Imorgon åter en dag ute i naturen, sedan  får jag sedan se, om det hjälpte eller inte??

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: