Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 20 februari 2022

SNÖ OCH FRÖ!!

 Att vakna till ett vinterlandskap, var väl knappast vad jag önskade mig i helgen. Jag som har börjat röja ute i växthuset…i och för sig så tar det nog sin tid att skrubba alla partierna. Vilken slitgöra, grönt av alger, hmm…blir väl klar så där lagom till våren!!




Fågelkvitter trots vädret, ger mig lite hopp!



Fröna till paprikor, tomater, sockerärter och så klart stockrosor har jag sått….känns lite tokigt när jag ser ut på det vita täcket.




Ja jag är ju optimist, så det åkte även ner några vatten melon frön. Kanske inget klokt val, då de behöver massvis med vatten….jag är inte den flitigaste med att komma ihåg  det där med att vattna. Ja det får bli vad det blir.


Varför i hela världen, kan inte mina stockrosor själv så sig?? 




I år ska det inte vara en djungel inne i växthuset, vill slippa att behöva slå mig in med en machetes!! En gurkplanta….bara två tomatplantor och en paprika, sedan är det stopp!! 



Resterande grönsaker blir i pallkragarna.

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: