Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 17 februari 2022

SÅ HÄR PÅ EN TORSDAG

 Att februari går fort, jo jag tackar, redan torsdag och om elva dagar tackar februari för sig.


Varit en sväng ut till hönsen och plockat dagens frukost ägg. J fixar frukosten, medans  jag ger hästarna och ulltottarna sin frukost. 


Jag behöver knappast berätta att frukosten är min höjd punkt på dagen.’ Sitter i lugn och ro, när jag vet att djuren också mumsar på sin frukost.


Si så där en timmes tid blir det vid frukostbordet, innan jag hugger i, med arbetet ute i stallet.

Dagen har även innehållit ett besök på djur kliniken med denna lilla.



Det som vi trodde var rävskabb, visar sig att det inte var så. Så nya mediciner med hem, håller tummarna för att det ska hjälpa mot hennes klåda och håravfall.


Torsdags middag idag, då kom bl.a den här lilla busungen….så efterlängtad!


Så kul att för omväxlings skull ta bilder på barn. Men det behövs mycket övning. Jag ser framemot våren, då jag kan ta bilder ute i naturen….övning ger färdighet sägs det!

Kram från Ingela 

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: