Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 18 februari 2022

OVÄDER !!

 Hur många lågtryck finns det egentligen, det hinner inte torka upp förrän regnet eller snön vräker ner igen.


Jag har som vanligt jobbat i stallet och J har lastat ved, vintern är ju ännu inte slut! Ännu eldas det här i kaminerna.


Jag fick fin besök i stallet av stallkatten, som annars håller till inne hos ulltottarna. Det är inte varje dag som hon vågar sig in här, för här inne i häst stallet bestämmer den andra katten.



Måste hämta hem halm till ulltottarna, väntar bara på uppehållsväder, vilket inte tillhör vanligheterna! 



Trodde att jag skulle hinna ta in hästarna innan ovädret hann hit…..




Men ovädret hann före mig, så ett gäng blöta hästar blev det till att ta in.


Nu tänker jag parkera mig  i soffan, innan jag måste ut för att fodra djuren inför natten.

Du får ha en skön fredagskväll.

Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja jag håller med! Lågtrycken ligger som en tät matta över oss! Hur många finns det?? Storm igår igen...snart blåser jag av ön!! Hönsen med!! Önskar dig en skön och mysig lördag nu :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: