Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 28 februari 2022

JULEN VARAR TILL PÅSKA!

 Ja det ser så ut här! Jul kransarna har jag glömt att ta ner och halm bockarna stod kvar och hälsade mig välkommen där inne i lusthuset. Varar inte julen till påska??


Ännu är det inte påsk, så jag har gott om tid!!


Morgonen är så där krispig  frost nypen, innan solen så nätt tittar fram.

Ja vad gör jag sådana här dagar….jo så lite som möjligt! Hönshuset har blivit städat, till  både min och hönsens glädje. Sedan har det blivit mest att bara  gå runt här hemma på gården och skrota….fixa lite här och där. 

Det är många som lapar de värmande solstrålarna.







Tranorna har synts till här idag, nog är väl det ett vårtecken. Ett annat är att dragonen börjar tittar upp, alltså våren…vad jag gillar dig!






Stallkatten bäddar ner sig i en av hästarnas boxar, väljer den boxen där solen flödar in mest.


Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: