Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 12 december 2021

SLUTET GOTT!!

 Efter tretton års tjänst som stallkatt, är det inte mer än rätt att han har fått gå i pension. 

J. har haft allergi för både katter och hästar, men det verkar som om det har försvunnit…håller tummarna.



Jag vet inte hur gammal han är, jag hämtade hit honom som vuxen, för tretton år sedan.



Vi har alltid sagt att han inte är någon stallkatt, att han skulle vara inne katt  istället. Men då J. inte tidigare klarade av katt pga allergin, var det inte till att tänka på.


Sedan har ju vi två hundar som hatar allt vad katter heter och hade mer än gärna satt tänderna i honom.


Nu har vi löst det där med hundarna. Billie har flyttat in och bor uppe på övervåningen, som tur är så finns det en dörr att stänga upp till trappan.




Att han trivs är det ingen tvekan om, han spatserar runt där uppe som om han äger hela världen!


Det känns väldigt ensamt och tomt ute i stallet när jag mockar. Är ju van vid att ha honom svansande runt benen.


Istället har jag en spinnande katt i famnen när jag håller kväll….hur mysigt är inte det!


Inte nog med det, jag  har även fått en säng kompis, som kryper ner i min säng ända. Där han lägger sig till rätta, nöjd och tillfreds…sedan börjar han spinna som bara katter kan.

Slutet gott!

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: