Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 3 december 2021

NISSE UPPE PÅ HÖLOFTET

 Ja det tillhör att ha en liten Nisse uppe på höloftet, som ser till att alla djuren och gårdsfolket har det bra. Det gäller att hålla sig god med nissen, annars kan det gå illa för gården…..men vi tar väl hand om vår Nisse.


Det knarrar så där härligt under stövlarna, när jag pulsar fram i snön på väg till stallet, med en skål gröt till våran lilla nisse.


Snön fortsätter att vräka ner och visst är det mysigt med ett vitt landskap. Nu ligger snön så  djup, att den snart går ner i stövelskaften.


Jag hinner knappt fylla på med mat i fågelbordet, innan det är slut igen, de behöver det så väl nu i kylan. Jag håller värmen när jag otaliga gånger pulsar fram i snön


Imorgon ska jag ut i skogen med en av hästarna, för att ta lite bilder tillsammans med ett av våra barnbarn. Det gäller att passa på medans snön ligger kvar, det kan ju snabbt förändras här nere i Skåne.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: