Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 25 december 2021

JULDAGSMORGON

 Efter en lugn julafton och en  god natt sömn, har vi juldags morgon. Så mycket det har stressats, för något som går så fort över. Här har det inte stressats, hör o häpna det blev jul ändå, är det inte fantastiskt?

Juldagsmorgonen började med sjutton minusgrader…brrr!! en tur ut till stallet, där det var så där lugnt och stilla. Fem hungriga hästar stod och väntade på sitt hö.


Kunde inte låta bli att nynna på ”när juldagsmorgon glimmar” medans jag gav var och en sitt efterlängtade hö.


Alla lika förväntansfulla.




Så en tur in till ulltottarna som också väntade på mig, ja snarare på sitt hö. 


En koll in hos hönsen, för att hämta dagens frukost ägg. 


Så juldagen började lugnt och skönt. Jag tänker fortsätta dagen i samma takt, ta hundarna med på en skogs tur….och bara göra det som jag har lust med. Julefrid kallas det visst!

Jag hoppas att din jul blev vad du hade tänkt dig.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: