Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 5 december 2021

NÅGOT BLEV DET GJORT.

 Andra advent och det blåser ute så att kylan känns enda in i märg o ben brrrr!!!


Struvor är en av de kakor, som jag måste baka till julen…så himmelskt gott. De tar sin tid att göra, men kylan där ute, gör att jag gärna står vid spisen.

Receptet är enkelt 

3 dl mjöl

3 dl mjölk

3 ägg

Olja till att fritera i.

Ett struvjärn att doppa i smeten och fritera en o en gyllengul.


Jag hade glömt hur många det blev av smeten, så när jag hade gjort ett sextiotal, var jag trött på allt vad som heter struvor!! Väl att det bara är jul en gång om året.


Jag har klätt granen, lite tidigare än vanligt….julkänslan  kom liksom samtidigt med snön. Granen blir aldrig långvarig här, när det är nytt år, vaknar mina vårkänslor och då åker den för att göra plats till tulpanerna.


Lite fick jag gjort den andra advent och det är ju alltid något! Så nu gör jag som hunden, men i soffan.


Imorgon en ny orörd vecka, lika härlig känsla varje gång.

Kram från Ingela 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: