Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 19 december 2021

FJÄRDE ADVENT.

 En härlig advents söndag, där fjärde ljuset tändes.Frukost i lugn och ro, efter att alla djuren var utfodrade.


Katten hade sov morgon, han vaknade till när jag skulle ut till stallet. Så han fick följa med mig ut, han ville väl se så allt var som det skulle där ute i sitt f.d. hem.
Nöjd följde han med mig in igen och sprang upp till sitt nya krypin på ovanvåningen.


Hönsen har då inte tagit jul ledigt, färska ägg kan jag plocka dagligen. Ägg till jul sillen är ju bara ett måste, så tack små puller!


Visst är de lite söta?… med sina chock rosa fläckar, som de fick när jag gav dom pedikyr. Allt för att veta vem som hade fått sin pedikyr….inte lätt att hålla rätt på femtio höns.’



Snart trettio år, gamle gossen du är speciell. Pigg som om du var en ung häst, snäll mot allt och alla.


Vad passade bättre än att njuta av advent ute i skogen till häst. Så lugnt och skönt, endast ljudet av hästens hovtramp och suset uppe ifrån grantopparna hördes.


Snart vänder det och vi går mot ljusare tider, vart tog detta året vägen? Ja tiden den rusar iväg!
 Kram från Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: