Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 29 december 2021

LÄNGTAR!

 Ja nu börjar jag längta efter våren, lite tokigt för ännu har vi ett par vintermånaderna framför oss. Jag har inget emot snö och minusgrader, men för det mildare vädret och regnet som väntas, finns det bara ett ord  ”leriga hagar”!!


Efter ny år blir julen ut slängd hos oss. Då är jag trött på allt vad julen  heter, då kommer längtan efter tulpanerna.


Fönster karmarna ekar tomma och det ser allmänt tråkiga ut, för jag kastade ut alla hyacinterna. Visste inte om de påverkade J. s allergi så de åkte Finns bara jul blommor i butiken, även om de skulle skänka bort dom….så står jag över.
Här ska in något fräscht!


Längtar att ge mig ut på en lång tur, men vägarna är snor hala och jag är för lat, för att sätta på broddar på hästen.
Jag får istället ta en långtur med en av hundarna, när jag har fixat ute i stallet.
Du får ha en fortsatt skön onsdag.

Kram från Ingela 






  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: