Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 1 juli 2021

TJUVA!

Nu när det är svalare får man lust till nybakat.


Det sägs att om man tjuvar ett skott av en växt i väntrummet hos tex. tandläkaren så tar det sig extra bra. 



Jag tjuvade ju ett brödrecept med mobilen när jag var på loppisrundan. Så då måste det bli super bra bröd, när receptet är tjuvat!! Älskar att pröva nya recept eller komponera egna brödrecept.


Det stämmer bra, att det där med att tjuva ger bra resultat . Två stora goda bröd blev det!



Något i bakhuvudet säger mig att man inte ska berätta för någon att man har tjuvat…om man ska lyckas med tjuvgodset. Det stämmer då inte!!

Jag har delat med mig av tjuvgodset i inlägget ”loppis runda”, ifall du vill pröva.

Kram från Ingela 




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: