Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 20 juli 2021

LAMM, HÖNS OCH MOCKNING!

 Idag var det hög tid att skilja bagg lammen, ifrån tacklammen och tackorna.




Alltid jobbigt att inte få gå med syrran och mor längre. De första dygnen blir de nästan hesa av allt bääähande.

Ja men så är livet, när man är bagge och börjar intressera sig för flickor.


Jag har också fått tagit bort en av mina fina svarta kopparmaraner idag ….en höna, jag har för övrigt bara hönor av denna rasen. Tråkigt men ett måste när jag ser att de inte mår bra. Så nu har jag bara tre kvar av denna trevliga ras.


Jag har varit lat när värmen var som värst. Det fanns  ingen ork, att gå i stekande sol och mocka ute i hagen, med bromsarna stora som helikoptrar surrande runt mig. Så det blev till att bita i det sura äpplet idag…pust!! 
Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: