Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 4 juli 2021

BORRELIA??

 Känner mig så hjälplös,men gör allt vad jag kan för dig. Efter fjorton dagars medicinering, stod du fortfarande på ruta ett. Jag gav dig en dos av Selevitan, du spottade och fnyste….men jag fick det i dig.

 

Lilla Wilda gav jag samma dos när hon var sjuk, så kanske, kanske? Det är många fästingar, så kan du ha blivit biten…borrelia??


Veterinären har undersökt dig grundligt och misstänker också borrelia. I fem dagar ska du dagligen få besök av veterinären, som ger dig injektioner. Du är så lugn när du får dina sprutor, förstår att det är för ditt eget bästa.

Jag ger inte upp hoppet, med att få dig frisk igen, du vet hur jag i fem månader kämpade för din lilla vän Wilda. Nu springer hon frisk omkring ute i hagen igen.

Vi ska kämpa tillsammans vännen, vi är ju båda lika envisa.

Ja att ha djur innebär både glädje och oro.

Kram från Ingela 




1 kommentar:

  1. Ja alltid denna oro och omsorg för de fyrbenta...på gott och ont! Borrelia, ja detta gissel som ställer till så mycket för tvåbenta och fyrbenta. Hoppas allt går bra nu :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: