Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 17 juli 2021

STALLET ÄR DET SOM GÄLLER!

 Alltså denna värme, kan numera hämta färdig kokta frukost ägg ute hos hönsen!  Hönsen serveras gurka i redena, för det är där de håller till nu i hettan. Vilken tur att jag har en gurkplanta,som levererar både till hönsen och gårdsfolket.



Ulltottarna gillar definitivt inte värmen och alla stickande flygfän. Stallet blir deras tillflykt!




Ja det är ingen här som gillar värmen, frågan om det är någon som gör det?

Hästarna får vara inne på dagen och ute på natten, allt blir liksom tvärtom.



När jag håller på att flyta bort i värmen, tänker ja ”hur kan man betala för att resa till värmen”? Jag tar gärna en resa till Antarktisk istället!     


Blev överlycklig när det äntligen kom, det jag hade gått och väntat på….regnet!! Inte blev det någon svalka, nej men ännu kvavare.



Det blev mycket väder snack i detta inlägget.Orken är inte vad den skulle vara, är helt slut av att bara mocka ut efter hästarna och bära vatten till alla djuren. 

Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Ja jösses denna värme...hönsen letar skugga och jag med. Orkar ingenting och så alla flugor och knott. Nä nu vill jag ha skönare väder, lite LAGOM SVENSK SOMMAR!
    KRAM FRÅN TITTI

    SvaraRadera

Kommentar: