Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 24 juli 2021

BARA FEM MINUTER!

 Äntligen… bättre sent än aldrig, ännu är inte sommaren slut!!


Låg och funderade och såg en höna komma spatserande förbi. Kanske dags för lite pedikyr på mina höns. Så det blev så där fem minuter i hängmattan! 



Så där en sjuttio små hönsfötter fick klippt sina klor,deras ben och fötter blev samtidigt insmorda i olja (för att förebygga ohyra)…är det pedikyr, så är det, inget att snåla på!!



Jag kollade samtidigt igenom deras fjäderdräkt, allt under kontroll….så skönt, jag är livrädd för att få in ohyra Jag får ta resten av hönsen när de behagar komma in. 



Lockande….vill gärna leka!


Jag tränar den här lilla fröken att inte valla ulltottarna utan på kommando….det går över förväntan! Hundar, höns och ulltottar ska kunna gå här på gården som vänner.




Jag och mina två livvakter är nöjda med dagens jobb. 
Ligga i hängmattan, kan jag göra när ett välbehövligt regn kommer, bara ligga där och känna regnets svalka. 




Kram från mig Ingela o mina två livvakter.




1 kommentar:

  1. Alltid så härliga bilder och en stund (om så 2 minuter!) i hängmattan ska man inte underskatta :) Känner igen det där! Åh skönt med lite hönsig fotvård. Mina höns går inte att fånga eller ta i tyvärr men nog skulle de behöva en pedikyr...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: