Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 2 juni 2020

ANNORLUNDA!

J. fyllde år igår,hurra för honom!! 
Ett något annorlunda firande, det blev på avstånd.






Han blev sååå glad för fikonträdet, det var precis vad han (jag) hade önskat sig hi, hi!!!
Vi har slutat upp, med det där att ge presenter....köper vad vi behöver!
Just nu var det ett fikonträd!

Gräset växer ute i hagarna och det är snart dax att slå det ....pust!!
Just nu bävar jag för det, då ryggen min, inte vill vad jag vill.
Det går ju åt en hel del vinter foder, så det vi tar själva, är bara en bråkdel av vad som behövs.




Vi har verkligen fått sommarvärme, själv uppsöker jag gärna en plats i skuggan. Men det gör inte denna lilla katt fröken, som mestadels av dagen ligger och slöar i drivhuset!

I Juli månad flyttar detta lilla lammet och ett till, härifrån till ett nytt hem....både jag och lammen är glada för det!




Inte det lättaste när en liten höna blir sjuk. Så  idag fick alla hönsen där uppe i den vackra höns himlen, hälsa den lilla hönan välkommen!





Många knop har det inte blivit gjort idag, sparar mig till slit görat.....hö bärgningen.
Kram från Ingela 







1 kommentar:

  1. Härligt med ett fikonträd och en bra present minsann :)
    Ja min ena åkte till hönshimlen förra veckan...alltid lika tråkigt men så är ju livet.
    Varmt här också, puh...jag tror det över 60 grader inne i växthuset mitt på dagen. Mina växter tar väl snart eld!!!!!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: